Księga albumowa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Mazovia
Znacznik: visualeditor
Znacznik: visualeditor
 
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
== Podstawa prawna ==
Podstawa prawna:
* Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
* Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów
* Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
== Istota księgi albumowej ==
== Istota księgi albumowej ==
Dla każdego [[Rodzaj kształcenia|rodzaju kształcenia]] prowadzimy odrębną księgę albumową.
Zgodnie z Art. 74.  [Dokumentacja przebiegu studiów] Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce uczelnia dokumentuje przebieg studiów. Dokumentację przebiegu studiów stanowią:


* album studentów;
* teczki akt osobowych studentów;
* księga dyplomów.


W obrębie jednej księgi albumowej można wyróżnić działy, oznaczone PREFIKSEM, na przykład:
Nazwa księga albumowa pochodzi z tradycji szkolnictwa wyższego, jest tożsama z albumem studentów.


·       WSW (studenci włączeni z WSW)
Celem prowadzenia albumu jest ewidencja studentów.


·       P – studia podyplomowe
==Prowadzenie księgi albumowej==


·       K – nie wiem co to jest
=== Wpis do albumu studentów ===
Uczelnia w sposób kolejny [[Nadanie studentowi numeru albumu|nadaje studentowi numer albumu]], który tworzy liczba naturalna większa od zera.


·       SP – pewnie specjalizacje
Numer albumu jest przypisany studentowi na wszystkich kierunkach i poziomach, na których odbywa studia w tej uczelni.


Mamy oczywiście kolejny numer albumu w księdze.
Do albumu studentów wpisuje się następujące dane dotyczące studenta:


==Prowadzenie księgi albumowej==
# numer albumu;
# datę rozpoczęcia studiów;
# imiona i nazwisko;
# datę i miejsce urodzenia;
# numer PESEL, a w przypadku jego braku – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
# informacje o dokumencie stanowiącym podstawę ubiegania się o przyjęcie na studia:
## nazwę szkoły lub okręgowej komisji egzaminacyjnej, numer oraz datę i miejsce wystawienia dokumentu, o którym mowa w art. 69 ust. 2 ustawy – w przypadku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich,
## nazwę uczelni, numer oraz datę i miejsce wystawienia dyplomu ukończenia studiów – w przypadku studiów dru- giego stopnia;
# nazwę kierunku, poziomu i profilu studiów;
# rok studiów, na który został przyjęty;
# datę i przyczynę opuszczenia uczelni.


=== Założenie księgi ===
Numerem albumu oznacza się [[Teczka akt osobowych studenta|teczkę akt osobowych studenta]] oraz indeks (jeśli jest używany).


=== Połączenie księgi ===
=== Połączenie księgi ===
<code>Do opisania</code>


=== Zamknięcie księgi ===
=== Zamknięcie księgi ===
Włączenie Warszawskiej Szkoły Wyższej - [[Zamknięcie księgi albumowej]]
Włączenie Warszawskiej Szkoły Wyższej - [[Zamknięcie księgi albumowej]]


Uczelnia może tworzyć w sposób analogiczny do studiów albumy dla innych [[Rodzaj kształcenia|rodzajów]] prowadzonego kształcenia.


==Dane księgi albumowej==
W celu rozróżnienia stosuje się nazwy własne albumów, np:
Dla każdej formy kształcenia prowadzimy odrębną księgę.


W obrębie jednej księgi albumowej można wyróżnić działy, oznaczone PREFIKSEM, na przykład:
* studentów,
* słuchaczy,
* uczestników.


·       WSW (studenci włączeni z WSW)


·       P – studia podyplomowe


·       K – nie wiem co to jest
== Inne księgi albumowe ==
Dla każdej formy kształcenia prowadzimy odrębną księgę.


·       SP – pewnie specjalizacje
W obrębie jednej księgi albumowej można wyróżnić działy, oznaczone PREFIKSEM, na przykład:


Mamy oczywiście kolejny numer albumu w księdze.
* WSW (studenci włączeni z WSW)
* P - studia podyplomowe
* K -  kursy
* SP - specjalizacje, studia podyplomowe


Potem imię i nazwisko pesel lub identyfikator w przypadku braku PESEL ewentualnie.
== Dyskusja ==
''Mamy oczywiście kolejny numer albumu w księdze.''


Powinny być:
''Potem imię i nazwisko pesel lub identyfikator w przypadku braku PESEL ewentualnie.''


1.     data wpisu
''Powinny być:''


2.     osoba wpisująca
''1.     data wpisu''


3.     odniesienie do dokumentu ślubowania (jeśli w księdze obowiązuje)
''2.     osoba wpisująca''


4.     data złożenia ślubowania
''3.     odniesienie do dokumentu ślubowania (jeśli w księdze obowiązuje)''


Czy inne dane zamieszczamy?
''4.     data złożenia ślubowania''


Coś o rekrutacji?
''Czy inne dane zamieszczamy?''


Zmiany statusu studenta?
''Coś o rekrutacji?''


Decyzje o skreśleniu?
''Zmiany statusu studenta?''


Uzyskany tytuł, datę obrony, tytuł pracy, promotora?
''Decyzje o skreśleniu?''


''Uzyskany tytuł, datę obrony, tytuł pracy, promotora?''


Jak to się wiąże z księgą dyplomową?
====== Podstawa prawna: ======
 
* Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
Jak to się wiąże z teczką studenta?
* Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów
 
* Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
1.     przeniesienia z innej uczelni,
 
2.     uznania efektów kształcenia zdobytych poza formalnym systemem kształcenia.
 
Lista jest prowadzona dla danego '''programu studiów''', który określa:
 
1.     efekty kształcenia
 
2.     plan studiów
 
3.     formę
 
4.     okres realizacji
 
5.     poziom studiów
 
6.     tytuł uzyskiwany po ukończeniu
 
Wpis na listę studentów następuje w drodze rekrutacji lub indywidualnej decyzji dziekana.
 
Skreślenie z listy studentów następuje w drodze decyzji dziekana.
 
==Weryfikacja nowych użytkowników==
Zmieniamy go na komunikat w odrębnym okienku wyskakującym. Użytkownik o podanym PESELu istnieje w systemie*. Jeżeli chcesz aktywować konto, to:
 
·       tu będzie wyjaśnienie, dlaczego istnieje użytkownik i na jakiej podstawie prawnej mamy jego dane.
 
no i tu powinien być mechanizm: a) gdy nie pamiętam hasła lub loginu - przejście do logowania - tak jak jest obecnie b) gdy chcę aktywować konto - nowe okienko - wpisuje: login, email i numer telefonu.
 
Opcja B polega na tym, że mamy w systemie użytkownika z:
 
·       loginem
 
·       PESELEM
 
·       telefonem
 
·       emailem który otrzymuje emailem powiadomienie, że skontaktuje się z nim pracownik celem potwierdzenia, albo sam może zadzwonić tu i tu, w takich godzinach. Pracownik widzi zgłoszenie jako niepotwierdzone. Przeprowadza weryfikację telefoniczną, pytając się o PESEL (widzi, czy się zgadza) Imię i nazwisko (widzi w systemie, ewentualnie tworzy nowy profil z nowym nazwiskiem), zadaje pytania weryfikacyjne (czy był absolwentem, tytuł pracy, itp - to już sprawa nieinformatyczna). Po weryfikacji zgłoszenia, naciska pracownik przycisk - wyślij link aktywacyjny. System wysyła link do ustanowienia hasła. I załatwione, mamy potwierdzonego użytkownika o PESELU który był w bazie.~~
 
==Nadawanie numeru albumu ==
nadawanie numeru albumu przy przenoszeniu na listę studentów. Mimo, że proces jest niby masowy, to musi być wykonany jako jednostkowy, w kolejności zgodnej z listą. Wydanie polecenia zaakceptuj listę rankingową (''raczej listę przyjętych'') powoduje, że:
 
1.    system sprawdza ID użytkownika, który ma najniższy numer rankingowy na liście (''jest na niej wyżej'')
 
2.    wpisuje to ID do tabeli Student
 
3.    odczytuje PESEL dla tego ID
 
4.    sprawdza, na liście albumowej, czy dany PESEL ma numer albumu,
 
5.    jeśli dany PESEL ma numer albumu, przepisuje go do pola studenta.
 
6.    jeśli dany PESEL nie ma numeru albumu, sprawdza ostatni numer w albumie (największy ''ostatni, przy czym przeszukuje go w obrębie prefixu - ktoś, kto ma nr albumu na podyplomówce otrzyma nowy numer na studiach i odwrotnie'')
 
7.    dodaje 1 do numeru największego i wpisuje go do pola student 8 ustawia status użytkownika na student (''przyjęty na listę studentów'') 9 wysyła komunikat mailem (pobiera datę decyzji, numer, treść decyzji, osobę podpisującą decyzję, informacje w postaci pliku pdf - pismo skanowane, itd.) (''takie rozwiązanie byłoby super - dziś go jeszcze nie mamy'')
 
8.    wpisuje do bazy odpowiednie inne dane (jeślli będą potrzebne)
 
9.    powtarza kroki, aż do wyczerpania listy.
 
Jeśli na liście coś się nie zgodzi - to powinien zakończyć proces wyświetlając listę rankingową z zaznaczeniem, kto został studentem, kto nie. Może być potrzeba ręczna ingerencja. Jeśli automatycznie lub ręcznie wszystko zostało wykonane, powinien być komunikat, ze cała lista poszła i pojawia się przycisk OK. Po akceptacji pracownika, na koniec generuje raport w postaci: data, numer decyzji, tekst, tytuł, treść), numer decyzji, lista nowych studentów, z numerami albumu - to posłuży do wykonania np. legitymacji. Listy nie będą bardzo długie, bo mamy 4 wydziały i pewnie rekrutacja będzie wykonywana dwu, trzykrotnie. Więc będą to listy po kilkanaście, kilkadziesiąt osób.
 
Co o tym sądzisz?
 
''Po roku propozycja nadal wydaje się odpowiednia'' To Zadanie, zgodnie z dzisiejszą rozmową, powinno być podzielone na mniejsze. Ale jeszcze nie mam pomysłu jak to zrobić. Chyba trzeba by to zamknąć, a utworzyć kilka nowych.
 
==Album==
<blockquote>
Zadanie jest opisane w KB #120.
 
Dlaczego tu warto to zrobić? W e.mazovii generujemy listę przyjętych - a to jest moment nadania numeru albumu. Może być przypadek niepodjęcia studiów - niezłożenia ślubowania itd. ale wtedy numer albumu już się należy.
 
Byłoby prościej generować numer albumu od razy przy liście przyjętch.
 
Od czasu opisywania zadania #120 pewnie coś się pozmieniało, teraz chyba jest to łatwiejsze do zrobienia. Mamy wszystkich studentów (prawie, z 60 osób ma jakieś problemy i braki, ale postarałbym się to usunąć - a nawet jeśli nie to sa to dawni studenci).
 
Proces nadawania numeru albumu byłby taki:
 
sprawdzam czy użytkownik ma jakiś numer albumu w księdze na którą się rekrutuje (o tym samym prefixie)
 
jeśli ma, to otrzymuje ten numer który ma
 
jeśli nie ma, to otrzymuje kolejny w księdze.
 
Przed generowaniem numeru będę musiał zweryfikować ręcznie ostatni nadany numer w księdze. Potem będę to synchronizował odwrotnie - z emazovii do apr
 
Pewnie trzeba będzie zrobić ekran z księgą albumową. LP księga (prefix) numer albumu Imię Nazwisko Pesel Data wpisania Uwagi (pole tekstowe do wpisywania komentarzy (jak np przy protokołach) Zdarzenie - kto wpisał, kiedy itp. (to ostatnie to chyba niepotrzebne bo robi to automat)
 
Mogą byc inne pola, ewentualnie dodamy je.
 
UWAGA: będzie potrzebna księga dyplomów - wygląda podobnie, jest to lista narastająca wszystkich wydawanych dyplomów. do numeru albumu dopisujemy dyplom, datę obrony, numer druku dyplomowego (druk ścisłego zarachowania), datę odbioru i poświadczenie odbioru (na razie nie potrafimy tego poświadczenia zrobić elektronicznie). Warto od razu o tym myśleć, bo to może być w jednej tabeli danych.
 
UWAGA 2 - jeden album może mieć wiele dyplomów tzn, student ma jeden numer albumu i otrzymuje dwa lub więcej dyplomów.</blockquote>

Aktualna wersja na dzień 14:02, 25 lis 2023

Istota księgi albumowej[edytuj | | edytuj źródło]

Zgodnie z Art. 74.  [Dokumentacja przebiegu studiów] Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce uczelnia dokumentuje przebieg studiów. Dokumentację przebiegu studiów stanowią:

  • album studentów;
  • teczki akt osobowych studentów;
  • księga dyplomów.

Nazwa księga albumowa pochodzi z tradycji szkolnictwa wyższego, jest tożsama z albumem studentów.

Celem prowadzenia albumu jest ewidencja studentów.

Prowadzenie księgi albumowej[edytuj | | edytuj źródło]

Wpis do albumu studentów[edytuj | | edytuj źródło]

Uczelnia w sposób kolejny nadaje studentowi numer albumu, który tworzy liczba naturalna większa od zera.

Numer albumu jest przypisany studentowi na wszystkich kierunkach i poziomach, na których odbywa studia w tej uczelni.

Do albumu studentów wpisuje się następujące dane dotyczące studenta:

  1. numer albumu;
  2. datę rozpoczęcia studiów;
  3. imiona i nazwisko;
  4. datę i miejsce urodzenia;
  5. numer PESEL, a w przypadku jego braku – nazwę i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które go wydało;
  6. informacje o dokumencie stanowiącym podstawę ubiegania się o przyjęcie na studia:
    1. nazwę szkoły lub okręgowej komisji egzaminacyjnej, numer oraz datę i miejsce wystawienia dokumentu, o którym mowa w art. 69 ust. 2 ustawy – w przypadku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich,
    2. nazwę uczelni, numer oraz datę i miejsce wystawienia dyplomu ukończenia studiów – w przypadku studiów dru- giego stopnia;
  7. nazwę kierunku, poziomu i profilu studiów;
  8. rok studiów, na który został przyjęty;
  9. datę i przyczynę opuszczenia uczelni.

Numerem albumu oznacza się teczkę akt osobowych studenta oraz indeks (jeśli jest używany).

Połączenie księgi[edytuj | | edytuj źródło]

Do opisania

Zamknięcie księgi[edytuj | | edytuj źródło]

Włączenie Warszawskiej Szkoły Wyższej - Zamknięcie księgi albumowej

Uczelnia może tworzyć w sposób analogiczny do studiów albumy dla innych rodzajów prowadzonego kształcenia.

W celu rozróżnienia stosuje się nazwy własne albumów, np:

  • studentów,
  • słuchaczy,
  • uczestników.


Inne księgi albumowe[edytuj | | edytuj źródło]

Dla każdej formy kształcenia prowadzimy odrębną księgę.

W obrębie jednej księgi albumowej można wyróżnić działy, oznaczone PREFIKSEM, na przykład:

  • WSW (studenci włączeni z WSW)
  • P - studia podyplomowe
  • K - kursy
  • SP - specjalizacje, studia podyplomowe

Dyskusja[edytuj | | edytuj źródło]

Mamy oczywiście kolejny numer albumu w księdze.

Potem imię i nazwisko pesel lub identyfikator w przypadku braku PESEL ewentualnie.

Powinny być:

1.     data wpisu

2.     osoba wpisująca

3.     odniesienie do dokumentu ślubowania (jeśli w księdze obowiązuje)

4.     data złożenia ślubowania

Czy inne dane zamieszczamy?

Coś o rekrutacji?

Zmiany statusu studenta?

Decyzje o skreśleniu?

Uzyskany tytuł, datę obrony, tytuł pracy, promotora?

Podstawa prawna:[edytuj | | edytuj źródło]
  • Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego