Przejdź do zawartości
Menu główne
Menu główne
przypnij
ukryj
Nawigacja
Strona główna
Ostatnie zmiany
Losowa strona
Pomoc z MediaWiki
Mazovia
Szukaj
Szukaj
Utwórz konto
Zaloguj się
Narzędzia osobiste
Utwórz konto
Zaloguj się
Strony dla anonimowych edytorów
dowiedz się więcej
Edycje
Dyskusja
Edytujesz
Różnice programowe
(sekcja)
Strona
Dyskusja
polski
Czytaj
Edytuj
Wyświetl historię
Narzędzia
Narzędzia
przypnij
ukryj
Działania
Czytaj
Edytuj
Wyświetl historię
Ogólne
Linkujące
Zmiany w linkowanych
Strony specjalne
Informacje o tej stronie
Uwaga:
Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli
zalogujesz się
lub
utworzysz konto
, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Filtr antyspamowy.
Nie
wpisuj tu nic!
== Zastosowanie mechanizmu różnic programowych == === Realizacja poza bieżącym etapem === Generalnie mechanizm różnic pozwala na przydzielenie zajęć grupie studenckiej (zajęciowej) z formy zajęcia przewidzianej w programie studiów w innym etapie niż bieżący. Może to mieć dwa zastosowania: # Indywidualne odstępstwa od programu studiów w celu powtarzania, uzupełnienia, zaawansowania lub rozszerzenia zajęć. # Incydentalna zmiana realizacji zajęcia w innym niż przewiduje program studiów etapie – na przykład z powodu absencji nauczyciela akademickiego. === Zarządzanie realizacją programu === Różnice programowe pozwalają zarządzać realizacją programu w sposób zindywidualizowany. Grupa studentów realizuje ten sam program, natomiast każdy student może realizować go w różnym czasie. Konieczny jest mechanizm indywidualnej kontroli każdego studenta informujący o stanie realizacji programu studiów – na przykład mający dwa parametry – wykonanie przedmiotów obowiązkowych oraz sumę osiągniętych ETCS. === Opis realizacji programu === Zrealizowany program studiów powinien być opisany w syntetycznej oraz szczegółowej formie. Forma syntetyczna zawiera wykaz zrealizowanych przedmiotów, otrzymane oceny, średnią oceny ze studiów, zdobyte ETCS. Forma szczegółowa dodatkowo zawiera informacje o przedmiotach formach o wymiarze zajęć i ma postać Suplementu do dyplomu. === Osiągnięcia zdobyte poza uczelnią === Do rozważenia jest zakres danych o osiągnięciach studenta zdobytych poza uczelnią, wprowadzanych ręcznie do systemu, a następnie prezentowanych z opisie przebiegu studiów. Konieczny będzie mechanizm uznania efektów kształcenia z innej uczelni, czyli uznania danego przedmiotu (chyba nie wchodzimy w niuanse form zajęć) za zaliczony. Kursywa – tak oznaczyłem dyskusję ''Zaliczanie efektów kształcenia – nie wiem dokładnie jak to się robi. Prawdopodobnie na planie studiów dziekan zaznacza przedmioty jako uznane oraz przedmioty do wykonania.'' ''Różnica programowa to te przedmioty, które w programie, do którego dołącza student, zostały wykonane na wcześniejszych etapach niż student kontynuuje studia – musi je niejako nadgonić. Nie mamy obecnie mechanizmu uznawania przedmiotów za „zaliczone” – trzeba będzie to dorobić.'' === Indywidualizacja programu studiów === ''Do rozważenia jest sprawa, jak pokazać różnice pomiędzy odpowiednim planem studiów a dokonaniem studenta. Można tworzyć indywidualne plany studiów – dla każdego studenta, który ma jakąś różnicę w stosunku do planu modelowego. Można też mieć jeden plan modelowy (realizowany program – oczywiście student może być przenoszony pomiędzy programami – czyli będzie uczestniczył w kilku planach modelowych) a pokazywać różnice pomiędzy modelem a rzeczywistym wykonaniem.'' === Dyskusja === <blockquote>''Różnica pomiędzy modelem (modelami) będzie indywidualnym planem studiów. Gdy różnica wyniesie 0 (zero) plan będzie wykonany. Jeśli student realizował kilka planów – to suma obowiązków dydaktycznych wynikających z tych planów jest określana przez dziekana. Z tego wynika, że musi być jakieś narzędzie oznaczania (z adnotacją o decyzji dziekana) który przedmiot z danego planu:'' · ''należy do obowiązków studenta'' · ''nie należy do obowiązków studenta'' · ''który przedmiot obowiązujący został uznany jako efekt kształcenia na innej uczelni'' · ''który przedmiot został uznany jako efekt kształcenia na naszej uczelni (np. z innego programu) Do przedmiotów będących wykazem obowiązków studenta (każdy ma taki wykaz, tyle, że regularny student ma wykaz równy z planem studiów) konieczne będzie dopisywanie dodatkowych danych:'' · ''Opis o decyzji dziekana (warto zrobić to masowo, a nie każdy przedmiot z osobna) – tekst, podanie'' · ''Opis treści decyzji (tekst) mówiący o szczegółach uznania efektów (jeśli będą)'' · ''Dane o przedmiocie stanowiącym podstawę uznania (to on będzie się pojawiał na suplemencie)'' · ''i. Nazwa, ETCS, wykładowca, stopień – i co tam jeszcze jest. Proponuję zrobić to rozwiązanie najprościej jak się da a potem dodawać niezbędne funkcje. MS'' </blockquote>
Opis zmian:
Wszelki wkład na Mazovia może być edytowany, zmieniany lub usunięty przez innych użytkowników. Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach
domeny publicznej
lub kompatybilnych (zobacz także
Mazovia:Prawa autorskie
).
PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!
Anuluj
Pomoc w edycji
(otwiera się w nowym oknie)
Przełącz ograniczenie szerokości strony