Zapisy na studia
Rekrutacja w trybie rekrutacji na studia zakończyła się 29 września.
Menu „Rekrutacja” zdjąłem z widoczności użytkowników zalogowanych i niezalogowanych. Formalnie kandydaci nadal mogą się „zapisywać” na studia, ale w innym trybie - wniosku do dziekana o zgodę na przyjęcie na studia.
Ponieważ chodzi o podanie, naturalnym rozwiązaniem byłoby opracowanie „Podania” do tego celu (pomijam na razie brakujące funkcje, aby podanie było wygodne w użyciu). Ale ten wariant postępowania po dokładnej analizie odrzuciłem.
Mogę zrobić specjalną procedurę Zapisów dostępną cały rok (pewnie da się to przygotować w 99% z obecnych narzędzi). Zapis po terminie i przeniesienie to to samo, różnica polega na osiągnięciach (są, albo ich nie ma).
Procedura ZAPISY[edytuj | | edytuj źródło]
Czego potrzebuję?
1. Nowej strony identycznej z obecną stroną Rekrutacja, lecz z inną treścią i tytułem (Zapisy) – cała procedura, podstawa prawna, grafika itd. byłaby inna. Mechanizm ten sam. Zapis polegałby na pokazaniu tych samych rekrutacji, które prowadziliśmy.
2. Funkcję rekrutacji automatycznej trzeba zablokować – po terminie rekrutach sama się blokuje (lub ręcznie, specjalne uprawnienie – obecnie jest uprawnienie do tworzenia rekrutacji i tak może zostać).
3. Wprowadzić funkcję rekrutach studenta ręcznie, pojedynczo.
4. Potrzebny jest mechanizm zmiany statusu studenta „nieimmatrykulowany” na „studiuje”
Mechanizm pkt 4 zmiany statusu studenta
Obecnie jest komunikat:
Potwierdzam, że student podpisał ślubowanie!
Status studenta zostanie zmieniony na: Studiuje
Student będzie widoczny w tabeli Studenci.
Trzeba dodać następującą procedurę:
Pracownik wypełnia formularz, gdzie zaznacza pola wyboru (checklista)
1. przypisano osiągnięcia studenta
2. ustalono różnice programowe
3. ustalono opłaty za świadczenie nauki
4. student zawarł umowę o świadczenie nauki
5. student złożył ślubowanie
dalej wpisuje decyzję dziekana.
Dopiero po wypełnieniu tych 6 kroków może nastąpić immatrykulacja i zmiana statusu na „studiuje”.
UWAGA 1
Będziemy sukcesywnie ten formularz automatyzować. To znaczy, gdy opłaty za naukę będą się same obliczać z różnic programowych, usuniemy taki checkbox z listy.
Dalej, wniosek rekrutacyjny jest podaniem do dziekana. Nie mamy funkcji na wykonanie decyzji dziekana na takim wniosku. Obecnie dziekani pracują ręcznie i wystarczy nam obecny formularz opisowy „ważnej zmiany”. Docelowo damy taką funkcję dziekanowi, np. poprzez utworzenie obiegu – gdy pracownik wykona punkty z powyższej listy 1,2, i 3, opisze sprawę dziekanowi, może utworzyć z tego podanie do właściwego dziekana. Wtedy decyzja dziekana będzie warunkiem dalszego procedowania.
Nie możemy zawierać umowy o studia, gdy dziekan nie zaakceptuje wniosku o przyjęcie studenta.
UWAGA 2
Chciałbym, aby przy tej zmianie dodać do historii studenta ww zapisy oraz dopiąć treść ślubowania i umowy. Będziemy musieli zawierać aneksy do umowy – powinien być odrębna lista w historii studenta (umowa) – będą one wynikały z np. powtarzania roku, to rozpracujemy później.
UWAGA 3
Byłby super, gdyby kandydat sam wypełniał kartę osiągnięć wraz z wnioskiem o przyjęcie na studia. To byłaby w zasadzie jedyna różnica w stosunku do rekrutacji zwykłej (poza tym, że jest prowadzona indywidualnie). Oszczędziłoby to dużo pracy w dziekanacie (weryfikacja i tak byłaby konieczna).
Dodatkowe zmiany
Niezależnie od powyższych działań potrzebne jest:
1. Wyodrębnienie funkcji „zarejestruj się”. Obecnie nie ma takiej strony systemowej w Manager menu. Nie ma żadnej innej możliwości zarejestrowania się użytkownika jak poprzez uruchomienie rekrutacji. Funkcja „zarejestruj się” jest widoczna w oknie wyskakującym. Powinna być w odrębnym oknie jako strona systemowa. Generalnie rejestracja powinna być odrębna od rekrutacji. Na przykład wymagam, aby nowy pracownik sam się zarejestrował i złożył odpowiednie oświadczenia. A teraz nie może, bo zdjąłem Rekrutacje.
2. Stworzenie strony podobnej do „Rekrutacji”, gdzie będzie szczegółowy opis procedury rekrutacji „po terminie” oraz przenoszenia się z innej uczelni, nazwijmy ją umownie „Zapisy”. (opisałem to w pkt 1 procedury).
3. „Zapisy”, jaki i „Rekrutacja”, powinny być stronami systemowymi, abym mógł w Menadżerze menuustawiać ich widoczność i miejsce w menu. Obecnie mogę tak ustawić widoczność strony Rekrutacja.
4. Gdybym miał stronę systemową „Zapisy” to mógłbym ją osadzić w stronie dynamicznej na froncie. Tylko że strony dynamiczne mogę tworzyć tylko na zapleczu. Z kolei strony Stałe – nie mogę ich tworzyć a jedynie edytować i nie wiem, gdzie się pojawiają.
5. Gdy niezarejestrowany kandydat zobaczy stronę „Zapisy”, zapozna się z nią, będzie mógł się zarejestrować (lub zalogować).