Podwójny użytkownik
Analiza przypadku[edytuj | | edytuj źródło]
Podwójne (wielokrotne) utworzenie kont tej samej osoby zdarza się, gdy tworzymy nowego użytkownika systemu i wpisujemy go pod fałszywym numerem PESEL lub wadliwie utworzonym numerem zastępczym PARSEL.
Przykład[edytuj | | edytuj źródło]
Studentka jest podwójnym użytkownikiem systemu.
Jeden z tych użytkowników jest studentem, drugi nie jest.
Studentka logowała się na konto użytkownika z loginem duszko. Ten użytkownik nie jest studentem. W związku z tym, nie widzi w systemie swoich studiów.
Drugi użytkownik ma inny login. Domyślnie, gdy login się powtarza, system tworzy login z cyfrą kolejną, w tym wypadku duszko1.
Ten użytkownik jest studentem, ale na konto tego użytkownika studentka nigdy się nie logowała.
Rozwiązanie problemu
Gdy mamy jedno poprawne konto studenckie a dwóch użytkowników, wybór metody działania jest następujący:
- Pozostawiamy użytkownika studenta.
- Likwidujemy konto użytkownika niestudenta.
Jednak nasz użytkownik loguje się na to niewłaściwe konto.
W takim przypadku należy "zamienić" login oraz, ewentualnie, gdy jest różny, adres email użytkownika.
Użytkownik logując się w identyczny sposób jak poprzednio napotna na dwa przypadki:
- nie zauważy różnicy, gdy hasła były identyczne
- będzie musiał odzyskać hasło, aby się zalogować.
- Po zalogowaniu student zobaczy swoje dane studenckie.
UWAGA: funkcja zarządzania użytkownikami z poziomu dziekanatu jest ograniczona do zmiany danych osobowych studentów oraz do zarządzania użytkownikami niepotwierdzonymi.
Powyższy przypadek, gdy konto użytkownika nie jest powiązane z kontem studenckim, wymaga uprawnień administratora użytkownikami wszystkimi.