Podwójny użytkownik

Z Mazovia

Analiza przypadku[edytuj | | edytuj źródło]

Podwójne (wielokrotne) utworzenie kont tej samej osoby zdarza się, gdy tworzymy nowego użytkownika systemu i wpisujemy go pod fałszywym numerem PESEL lub wadliwie utworzonym numerem zastępczym PARSEL.

Przykład[edytuj | | edytuj źródło]

Studentka jest podwójnym użytkownikiem systemu.

Jeden z tych użytkowników jest studentem, drugi nie jest.

Studentka logowała się na konto użytkownika z loginem duszko. Ten użytkownik nie jest studentem. W związku z tym, nie widzi w systemie swoich studiów.

Drugi użytkownik ma inny login. Domyślnie, gdy login się powtarza, system tworzy login z cyfrą kolejną, w tym wypadku duszko1.

Ten użytkownik jest studentem, ale na konto tego użytkownika studentka nigdy się nie logowała.

Rozwiązanie problemu

Gdy mamy jedno poprawne konto studenckie a dwóch użytkowników, wybór metody działania jest następujący:

  1. Pozostawiamy użytkownika studenta.
  2. Likwidujemy konto użytkownika niestudenta.

Jednak nasz użytkownik loguje się na to niewłaściwe konto.

W takim przypadku należy "zamienić" login oraz, ewentualnie, gdy jest różny, adres email użytkownika.

Użytkownik logując się w identyczny sposób jak poprzednio napotna na dwa przypadki:

  1. nie zauważy różnicy, gdy hasła były identyczne
  2. będzie musiał odzyskać hasło, aby się zalogować.
  3. Po zalogowaniu student zobaczy swoje dane studenckie.

UWAGA: funkcja zarządzania użytkownikami z poziomu dziekanatu jest ograniczona do zmiany danych osobowych studentów oraz do zarządzania użytkownikami niepotwierdzonymi.

Powyższy przypadek, gdy konto użytkownika nie jest powiązane z kontem studenckim, wymaga uprawnień administratora użytkownikami wszystkimi.